„Mai aștept puțin, încă e mic!”
„Nu pare atent, doar se uită în jur.”
„Nu pare interesat, parcă nu pricepe ce se întâmplă ...”
Dacă ai gândit și tu asta privind prezenta la un atelier muzical, să știi că ești în rând cu multe alte mămici. Însă realitatea este cu totul alta – vârsta de 1 an este nu doar potrivită, ci esențială pentru a începe stimularea prin muzică.
Chiar dacă nu pare „concentrat”, creierul unui copil mic absoarbe cu o viteză uluitoare sunetele, ritmurile, emoțiile și conexiunile din jur.
Muzica activează simultan mai multe arii ale creierului – cele responsabile de memorie, limbaj, motricitate, atenție și chiar reglarea emoțiilor.
Cu alte cuvinte:
Pare că doar ascultă, dar în realitate învață.
Pare că doar bate din palme, dar în realitate își dezvoltă motricitatea.
Pare că doar se uită în jur, dar în realitate creează conexiuni afective și neuronale.

Unii copii observă în tăcere. Alții explorează spațiul. Alții se lipesc de părinte și privesc cu reținere. Toate aceste comportamente sunt normale și valoroase.
Ce fac în atelierul muzical, cu sau fără reacție vizibilă, se reflectă mai târziu în vorbire, atenție, echilibru emoțional și comportament.
Participarea de la 1 an la un atelier muzical NU înseamnă „performanță” sau „cântat”.
Înseamnă conectare, stimulare, emoție, neuroplasticitate.
Înseamnă să-i oferi copilului baza pentru un creier armonios, un corp echilibrat și un suflet expresiv.
Multe mămici descoperă, pe parcurs, cât de mult le ajută și pe ele acest timp împreună.
Te relaxezi. Te reconectezi cu copilul. Îl privești cu alți ochi. Te bucuri.
Și îți spui:
„Ce bine că n-am așteptat.”
Ai un copil între 1 și 2 ani? Te invit să testezi o astfel de experienta. Poate părea mic, dar e pregătit mai mult decât îți imaginezi.
Atelierul muzical NU este despre a face performanță, ci despre a crea fundația invizibilă pentru o viață întreagă.